BOLEČINE ZARADI PREKOMERNE
TELESNE AKTIVNOSTI

Kaj so mišične bolečine zaradi telesne aktivnosti?

Kaj so mišične bolečine zaradi telesne aktivnosti?

Šport in telesna aktivnost sta vedno bolj močno zakoreninjena v naše vsakdanje življenje. Vedno več ljudi se zaveda pomena zdravega načina življenja in rednega gibanja. Fizična dejavnost blagodejno vpliva na naše zdravje in je hkrati odlična pri lajšanju vsakodnevnega stresa, s katerim se soočamo. Vemo pa, da lahko ob ukvarjanju s športom ali med izvajanjem nekaterih fizičnih aktivnosti nastanejo tudi bolečine ali celo poškodbe. 

Zakaj pride do mišičnih bolečin po telesni aktivnosti?

Zakaj pride do mišičnih bolečin po telesni aktivnosti?

Najpogostejši primer bolečine, ki ga vsi dobro poznamo, je t. i. musklfiber ali, strokovno, zakasnjena mišična bolečina. Tovrstno bolečino lahko čutimo že takoj, ko vadbo končamo, najpogosteje pa jo čutimo naslednji dan, ko se zbudimo z bolečinami. Če smo še posebej pretiravali, je bolečina čez dva dni še močnejša. Prepričljive teorije, zakaj se pojavi to stanje, še danes ne poznamo. Vsekakor pa je najpomembnejše zavedanje, da zakasnjena bolečina ni merilo dobrega ali napornega treninga. Musklfiber pomeni, da je bil trening za mišice prenaporen in so te rahlo poškodovane. Zato bo tudi, ko bo musklfiber minil, normalno delo mišic še nekaj časa refleksno moteno. V športnem jeziku to pomeni, da gibanje tudi po tem, ko bolečine minejo, še ne bo čisto pravilno, če telo med tem ne zmore vzpostaviti kompenzacijskih vzorcev proženja manj prizadetih mišic. Poleg musklfibra med pogoste blažje športne poškodbe sodijo tudi različni mišični nategi in zvini. Pomembno je vedeti, kako preprečiti bolečine v mišicah in kako ravnati ob poškodbi, saj spregledanje in nadaljevanje vadbe lahko povzroči resnejše in trajnejše posledice.

Preverite še ostala področja uporabe kreme: